VILTWERKPLAATS GIETEN


Een plek waar gespeeld wordt met wol en andere vezels, met kleuren en met texturen. Textiel als ambacht, als kunst en als verbinder. Viltwerkplaats van Jannetje Kolijn.

Voor cursussen en workshops, zie het programma.

zondag 11 januari 2015

Een storm die gaat liggen

Zoals de harde wind van dit weekeinde, onstuimig weer, langzaam afneemt komen ook mijn dagen weer in een rustiger vaarwater. De afgelopen maanden stonden in het teken van afscheid en verdriet door de dood van mijn vader. Opgelucht en bevrijd van alle zorgen om hem, een sterke man die zo kwetsbaar was geworden door zijn ziekte. Verdriet om het verlies en het ongeloof van het definitieve. 
Maar langzaam opent het pad naar mijn schuur zich weer. Het begint met het harken van de bladeren, het vegen van de stoep, steeds een stapje dichterbij. Eenmaal binnen met de kachel weer aan, vult de schuur zich langzaam met warmte. Ik zie de mooie kleuren van de wol, leg de bollen netjes en zie een van mijn projecten bij Claudia Merx: de verzameling troostdoosjes.
Een voor een pak ik ze op, houd ze even vast en zet ze weer terug. Ik koester ze. Het klinkt onbenullig maar langzaam komen de ideeën weer.
Eerst begin ik met het maken van nog een paar troostdoosjes, daarna is het tijd voor nieuwe plannen. Daarom is het nog even wachten op het nieuwe programma voor dit voorjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten